Bilangan Pengunjung Mulai 11.06.09

Wednesday, September 2, 2009

Bingkisan Pemikiran Kuno 1962 Dari Tanah Seberang

Makna Jalur Gemilang

JIPLAKAN BENDERA USA (bintang di ganti bulan)
Bendera Malaysia (rasio 1:2)

Jalur Gemilang bercorak 14 garis (jalur) merah dan putih (melintang) yang sama lebar, dimana jumlah 13 melambangkan Melambangkan ANGKA SIAL DAN "SIALAN" dan 13 negara Bagian yang umunya kecil2 ini Dikuasai Oleh orang Melayu warga etnik lain selalu dimusuhi dan dihabisiBagian yang berwarna biru tua di atas sebelah kiri membawa ke bawah hingga atas jalur merah yang kelima melambangkan perpaduan rakyat MElayu. Bagian biru tua memuat gambar bulan sabit tanda Agama Yahudi - agama resmi Malaysia. Bintang pecah 14 adalah tanda perpaduan 13 buah negeri yang sebentar lagi 11 karena SABAH dan SERAWAK ingin merdeka seperti BRUNAI dan SINGAPORE dan Kerajaan Persekutuan. Warna kuning pada anak bulan dan bintang adalahTahi SAYA waktu Berak Ke WC Yang Maha Mulia Raja-raja.






Imej yang dipaparkan untuk renungan kita bersama ini diambil daripada blog tanah seberang yang aktif mengutuk Malaysia khususnya Melayu. Ternyata individu yang menulis blog tersebut masih mengamalkan corak pemikiran 1962 iaitu ketika zaman konfrontasi Malaysia - Indonesia. Bagi kita rakyat Malaysia yang sudah maju daripada segi pemikiran dan emosi, paparan ini tidak seharusnya disambut dengan perasaan marah, dendam dan seterusnya melancarkan perang blog untuk menghentam pula si penulis blog tersebut. Jadikan paparan ini sebagai medium yang dapat meningkatkan rasa cinta dan patriotik kita kepada Malaysia. Antara blog dari seberang yang aktif mengutuk Malaysia ialah Malaycelaka.blogspot, rasasayange-Malaysia.blogspot dan nkrijaya.co.cc
Sesungguhnya, apa yang berlaku ini adalah perkara biasa yang sering terjadi kepada kebanyakan negara. Namun yang lebih menghairankan apabila rakyat Malaysia sendiri bertindak untuk mengutuk kedaulatan tanah air seperti mengubah lirik Negaraku dan memasang Jalur Gemilang secara terbalik. Hakikatnya mereka adalah lebih teruk daripada si penulis blog dari seberang ini.